Werken vanuit geïntegreerde marketingcommunicatie zorgt ervoor, dat er via diverse communicatiekanalen één duidelijke, consistente en overtuigende boodschap over een bedrijf en haar producten en services wordt verspreid. En ik geloof heilig in de kracht hiervan! Het vereist allereerst een overzicht van alle contactpunten waar de klant, passagier of collega, het bedrijf, de producten of services kan tegenkomen. Daarna denk je na over welke boodschap, je aan wie, waar en wanneer vertelt. Samen met collega’s heb ik voor Schiphol gewerkt aan een vernieuwde manier van werken om nog beter geïntegreerd te communiceren. Met een eenvoudig briefings- en planningsformat werken we nu efficiënter samen. Zo opende vorige week de eerste self-service winkel op Schiphol Plaza, onder de naam Gate 24/7. Dag en nacht kun je terecht voor eten, drinken, verzorgingsproducten, elektronica en last minute reisbenodigdheden. De communicatie was eenduidig en in de juiste volgorde: perscommunicatie, berichtgeving op de website, online, social media en de interne communicatie gingen samen op. Hoe tof? Samen vooruit.