Klanten gaven RegioBank een 9,2 voor de algemene tevredenheid over de betaalrekening en een 8,6 voor service bij het jaarlijkse onderzoek van de Consumentenbond. Gaaf om hier 3 maanden als marketingcommunicatie specialist gewerkt te hebben. Dank collega’s!
Communicatie over verbeteringen
RegioBank voerde vernieuwingen door voor nieuwe zakelijke klanten. En daarvoor verzorgde ik de communicatie richting de Zelfstandig Adviseurs. Hierdoor kunnen mogelijk meer kleine ondernemers gebruik maken van de diensten van RegioBank. Goede communicatie over procesverbeteringen is en blijft zo belangrijk! Leuke klus. Eind november rond ik mijn opdracht af. Tijd voor wat nieuws.
Geen woorden maar daden
Wat kijk ik terug op een mooie tijd bij de Volksbank. Met elkaar zorgden we ervoor dat de strategie op het gebied van Duurzaam Wonen echt tot leven is gekomen. Zowel in- als extern. En on- en offline. Stapsgewijs hebben we met het kernteam veel collega’s en klanten naar een energiezuiniger huis geholpen. Een van de directieleden beloofde zijn huis duurzamer te maken. Precies op mijn laatste dag zag ik de film die ik voor de Volksbank maakte, waarin collega’s kunnen zien dat ook de directie energiebesparende maatregelen treft. Leuk hoor: geen woorden maar daden! Ik wens iedereen veel succes met de vervolgstappen. Samen maken we de wereld groener, daar ben ik van overtuigd.
Sessie over klimaatverandering en duurzaam wonen met Reinier van den Berg
Veel collega’s van de Volksbank bezochten onlangs de inspiratiesessie met RTL-weerman Reinier van den Berg. Mooie opdracht om dit te organiseren. De Volksbank streeft naar een klimaatneutrale balans in 2030. Het verstrekken van informatie over energiezuinig wonen past bij dat voornemen. Met een energiezuinige woning dalen de maandelijkse lasten en ervaart men meer wooncomfort. Deze voorzomer samen met partner Slimwoner diverse acties voor klanten en collega’s uitgerold. En met succes. De eerste resultaten zijn veelbelovend. Groene stroom, zonnepanelen, woning isolatie? Kijk op de site van Slimwoner wat voor jouw huis interessant is.
Banken maken wereld beetje groener
Steeds meer broeikasgassen zoals CO2 komen in de lucht. Daarom stijgt de temperatuur op aarde en verandert ons klimaat. Wist je dat meer dan een derde van de CO2-uitstoot in Nederland wordt veroorzaakt door de gebouwde omgeving? Rutte III wil ten opzichte van 1990 in 2030 een reductie van 49% van de CO2-uitstoot bereiken. Om dit te behalen moeten er dagelijks gemiddeld 3.000 woningen worden verduurzaamd. Voor de Volksbank werk ik als marketing communicatie specialist actief mee om klanten te stimuleren om hun huis energiezuiniger te maken. Dit betekent onderzoek doen, acties uitrollen waar we klanten en collega’s wijzen op de voordelen van duurzaam wonen en adviseurs een handje helpen door onder andere trainingen, e-learnings, webinars, promotiematerialen en internetpagina’s te ontwikkelen. Hierboven enkele mooie voorbeelden van SNS.
23 jaar SCS Vijfhuizen – dankbaar en trots
23 jaar ondernemerschap. Toen opgericht als reclame- en adviesbureau voor bedrijven die nieuwe commerciële wegen zoeken. Tijd voor taart en een korte terugblik. Ik weet nog goed dat ik mijn eerste mobiele telefoon kocht, zo zwaar als een half pak suiker. Van zo min mogelijk bellen, omdat het te duur was, naar continu online. Van 1 op 1 DM op de deurmat, naar online persoonlijke targetting. Van mijn eerste Apple G3, man wat was ik trots, naar de dunste Apple laptop ever. Van eenvoudige reclame naar geïntegreerde veelal online campagnes. Ik geniet nog steeds dagelijks van de mooie opdrachten en opdrachtgevers waar ik voor werk. Ben dankbaar en trots. Dag goede oude tijd, hallo toekomst…!
Piek: seminar Duurzaam Wonen
Ervaar je ook wel eens een piek? Je werkt ergens naartoe, zet net een stapje sneller, slaapt wat minder… En dan is de dag daar. Een campagne gaat live, een verandertraject gaat van start of een evenement begint. Afgelopen donderdag mocht ik voor de Volksbank het seminar Duurzaam Wonen maakt het verschil organiseren. Een volle zaal met gemêleerd publiek, een inhoudelijk vlot en goed programma met topsprekers. Het heeft iedereen veel gebracht. We kunnen op het gebied van energiezuinig wonen nog zoveel bereiken. Laten we met elkaar onze schouders eronder zetten. Ook het consumentenonderzoek Duurzaam Wonen zorgde voor mooie publicaties in de pers. Deze werkpiek zorgde vooraf voor gezonde spanning. Nu geniet ik van dat prettige geluksgevoel. Heerlijk. Zo werkt dat.
E-learning: groot bereik en goede waardering
De Volksbank en haar merken ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS leveren een actieve bijdrage aan groen wonen in Nederland. Om adviseurs te informeren rolden we voor SNS en RegioBank een E-learning uit. Perfect communicatiemiddel om de achterban op te leiden. Ook klanten en collega’s prikkelen we regelmatig met aanbiedingen op het gebied van energiebesparende maatregelen. Voor mij een communicatieopdracht die alle facetten in zich heeft: strategie, interne & externe communicatie, PR, online. Heerlijk, love it!